8 december t/m 12 december

12 december 2013 - Hornsby, Australië

Het is weer een tijdje geleden dat ik deze blog bijgewerkt heb. Dus bij deze.Afgelopen zondag (8 december) gingen we met de groep naar de Blue Mountains. Om 7.00 uur was het ontbijt al, dus veel tijd om uit te slapen was er niet. Eerst zijn we naar een park gegaan waar tamme kangoeroes en koala's waren. Ik sta zelfs met ze op de foto. (Foto's komen binnenkort op deze blog) Daarna gingen we door naar de Blue Mountains. We zijn ergens uitgestapt om een wandeling te maken van ongeveer een half uur heen en een half uur terug. Het uitzicht was echt de moeite waard en deed me sterk denken aan de Grand Canyon. Er was alleen wel wat meer begroeiing. Na de wandeling reden we verder naar Katoomba om de Three Sisters te gaan bekijken. De hele groep had er meer van verwacht, maar het is wel leuk dat we er geweest zijn. Na een lunch van barbequeworstjes op brood hebben we een tweede wandeling gemaakt. De reisleiders hebben ons daar al de hele dag op voorbereid, omdat het zo zwaar was. Het klimmen duurde niet zo lang, maar het was wel heel zwaar. De reis terug ga ik ook niet snel vergeten, want de hele bus ging helemaal los op muziek uit de jaren negentig. 's Avonds zijn we gaan eten in een restaurant waar onze reisleider iemand kende. Hij had een deal geregeld dat we voor 15 dollar fish and chips kregen en iets te drinken. Na het eten zijn we naar een bandje geweest, maar de muziek die ze maakten was niet leuk. Dus al vrij snel veranderde het plan in lekker kaarten in het hostel.
De volgende dag (maandag) was de laatste dag van de groepsreis. Het ontbijt om 10.00 uur. Om 11.00 uur gingen we met ongeveer zes man van onze groep surfen. De golven waren die dag eigenlijk niet voor beginners, zoals wij, maar we moesten er maar het beste van maken. Ik heb niet echt kunnen staan op mijn surfplank. Het surfen was heel moeilijk en het is echt niet zo dat je dat zomaar kan. Het was loodzwaar om twee uur lang steeds maar opnieuw te proberen om een golf goed te pakken, terwijl je constant zout water in je neus en mond kreeg. Toch is het een ervaring die niemand me meer afpakt. 's Middags om 16.00 uur kwam er iemand van Medicare en daar moesten we nog een paar zaken mee regelen. Het diner moesten we zelf regelen en we hebben lekker wat vlees gekocht om op de barbeque te leggen.
Dinsdag waren er al een paar mensen vertrokken uit het hostel, maar ik bleef nog een dagje samen met nog een paar anderen. Ik ben zelf Sydney in gegaan om nog een keer te genieten van het Opera House, de Harbour Bridge, the Rocks en de Royal Botanic Garden. Het was een heerlijk  dagje en toen ik terug was, kon ik zo aanschuiven. Iemand had pannenkoeken gebakken.
De volgende dag was het hostel al helemaal volgeboekt, dus het was tijd om te vertrekken. Ik heb een adresje gevonden waar ik kan verblijven in Hornsby, een plaatsje 20 kilometer ten noorden van Sydney. Ik verblijf bij een aardig jong stel en er zijn nog vier Franse backpackers die hier werken op kost en inwoning. De bossen zijn in de achtertuin, dus hier kun je heerlijk bushwalken. Ik ben van plan hier maximaal een weekje te blijven.

1. Tom:
    12 december 2013
    Ooeeh. Succes met bushwalken ;)
  2. Ellen Weinen:
    12 december 2013
    Hoi Merijn,
    Kun je mooi je Engels en je Frans un peu bijspijkeren.
    Veel plezier! En hier is het.....nog steeds koud. Voor jullie en ons konijn hebben we een speciaal konijnententje in zijn hok gezet met heel veel stro, zodat hij het lekker warm heeft.
    Jouw wensen we alvast een zomerse kerst!
    Groetjes Hans Ellen Marieke Bart
  3. Merijn Ramaekers:
    13 december 2013
    Welke Tom? En familie Mudde: mijn Engels gaat al steeds beter. Super dat jullie zo goed voor het konijn zorgen! Dat had hij bij ons niet meer gekregen, terwijl hij het wel verdient. Dankje! Het zal een heel vreemde ervaring zijn, kerst wanneer het warm is buiten. En kerst zonder de mensen om wie je geeft zal ook wel even lastig worden. Maar het komt wel goed!
  4. Manuel b:
    Groeten aan de kangoeroes
  5. Fer Senders:
    Hi Merijn,
    Wat een enthousiaste verhalen! Leuk om te lezen dat je zo geniet van alles daar en de mensen om je heen, super!
    Bye, Fer Senders