Einde Australian Open, tours en Adelaide

7 februari 2014 - Adelaide, Australië

Allereerst wilde ik nog even zeggen dat de mooiste foto's van mijn reis nu op Facebook staan.

Mijn eerste periode in Australië zit er al bijna op; op komende maandag staat mijn vlucht naar Nieuw Zeeland gepland.

Er is weer veel gebeurd sinds de laatste keer dat ik deze blog bijgewerkt heb. Ik ben nog ongeveer een week in Melbourne gebleven, waar het tijd was voor de kwartfinales, halve finales en finales van de Australian Open. Het was heel leuk dat Stanislas Wawrinka gewonnen heeft bij de mannen, ik kan zeggen dat ik zijn eerste wedstrijd op het toernooi bij heb mogen wonen.

Twee dagen na het einde van de Australian Open, heb ik Melbourne verlaten in een tour langs de Great Ocean Road en Grampians National Park. We hadden een leuke groep met gelukkig ook nog een paar andere Nederlanders. De Great Ocean Road heeft fantastische uitzichten en vooral de 12 apostelen waren erg mooi. Van de Grampians hebben we helaas maar heel weinig kunnen zien, want veel wegen in het National Park waren afgezet door de bosbranden van twee weken voor onze tour. Ook op de plek waar we overnachtten, waren de bomen in de omgeving allemaal afgebrand. De gebouwen echter hadden geen brand gevat. Ik heb in ieder geval geleerd dat je niet moet kiezen om in een tent te slapen, ook niet als je dan minder hoeft te betalen. Wij moesten dus elke nacht de tenten nog opzetten en het sliep veel minder goed dan in een gewoon bed. Ik ben in die dagen dan ook heel moe geweest en het vroege opstaan brak me een beetje op. Aan het einde van onze tour konden we kiezen om terug te gaan naar Melbourne of om door te gaan naar Adelaide. Ik heb gekozen voor nog een paar weekjes Adelaide in plaats van Melbourne. Adelaide als stad valt een beetje tegen, er is zeker niet zo veel te beleven als in Sydney en Melbourne en het is best een kleine stad. Maar ik was ook naar Adelaide gegaan om een tour naar Kangaroo Island te kunnen maken. Van tevoren heb ik van meerdere mensen gehoord dat je de Australische beesten het beste kunt spotten op Kangaroo Island. En dat bleek: Ik heb in mijn tweedaagse tour veel zeehonden, koala's en kangoeroes gezien. Op de eerste dag zijn we begonnen bij een schapenfarm. Ik heb gezien hoe de honden de schapen leidden naar de plek waar ze geschoren zouden worden. Het was heel gaaf om te zien dat die honden als het ware de baas waren over de schapen. Uiteindelijk hebben we ook nog gezien dat een schaap geschoren werd. Na de schapen gingen we door naar de zeehonden/ zeeleeuwen. Die zeehonden lagen daar vooral te rusten en er waren er maar een paar in het water te vinden. Toch was het leuk om te zien. Het was wel jammer dat we daarna al klaar waren met de bezienswaardigheden voor die dag. De accommodatie voor de nacht en het eten waren echt heel goed gelukkig. De volgende dag was het ontbijt om 7.00 uur al, dus tijd om uit te slapen, was er echt niet. We begonnen met een koalapark. Het was echt een goede plek om koala's te spotten, beter dan de andere plekken waar ik tot nu toe geweest ben. Het hoogtepunt daar was een babykoala in de armen van zijn moeder. Ze waren zo schattig aan het knuffelen. Na de koala's gingen we door naar opnieuw zeehondjes. Deze waren alleen wat actiever. Ze waren met elkaar aan het stoeien en uiteindelijk was er zelfs een zeehond die een bommetje maakte. De lunch voor die middag bestond uit super lekkere kipwraps. We zijn na het eten nog naar de favoriete plek van onze chauffeur geweest. Dat was een erg mooi strand waar het water echt heel schoon was. En toen was het helaas al weer tijd om terug te gaan naar het vaste land.

Morgen, op mijn een na laatste dagje in Australië voor Nieuw Zeeland, ga ik een cruise doen om dolfijnen te spotten. Dat is eigenlijk een samenvatting van mijn laatste weken. Voortaan zal ik proberen om mijn blog iets eerder bij te werken...

1. Susan van gerwen:
    7 februari 2014
    Super gaaf allemaal.erg leuk om te lezen. Veel plezier in new zealand met je moeder.kun je ook even knuffelen.;-))
  2. Marjolein Fijten:
    8 februari 2014
    Hey Merijn!
    Het klinkt steeds beter! Slapen in een tent valt wel mee ;) het is alleen wat wennen haha. Een goed luchtmatras doet wonderen. De foto's die op Facebook staan zijn super mooi! De baard wordt wel steeds langer... ;)
    Heel veel plezier in Nieuw Zeeland en maak daar ook nog maar veel foto's en blogs!! Groetjes!
  3. JR:
    9 februari 2014
    Leuke avonturen Merijn en interessante verhalen om te lezen! Geniet ervan, een bijzondere ervaring :)
  4. Els:
    13 februari 2014
    Ha Merijn,
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en ziet. Het zijn wel heel wat indrukken, vooral de dieren die je gezien hebt lijkt mij persoonlijk heel gaaf. Ik wens je nog een goede tijd in Nieuw Zeeland, ook aan met je moeder. (Fijn om je verjaardag straks samen met je moeder en de rest daar te vieren.) De groetjes van ons viertjes.
  5. André, trotse vader van deze ondernemende zoon:
    22 februari 2014
    Nou Merijn, klinkt allemaal super!
    Moet niet gekker worden, een zeehond die een bommetje maakt. Net als wij vroeger in het zwembad?!

Groetjes
  6. Margo:
    28 februari 2014
    Proficiat Merijn, een geweldige verjaardag, waarschijnlijk "once in a lifetime" Nieuw Zeeland. Ik begrijp dat jullie het erg leuk hebben daar en ontzettend veel zien en doen. We moeten gewoon nog een paar maanden wachten om alle verhalen te horen. Denk aan je sorbet, de groeten aan je moeder, succes met het vervolg van je reis.
  7. Margo:
    28 februari 2014
    Oh, ja, we worden opa en oma begin september, leuk toch. Bedankt voor de kaart namens Maarten en Sanne.
  8. Els:
    28 februari 2014
    Merijn, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ook van de mannen hier. Hoop dat je een hele fijne dag hebt. (Fijn ook dat je moeder erbij is.) Feliciteer haar ook namens ons. En heb nog een hele fijne tijd in Nieuw Zeeland.
  9. Merijn Ramaekers:
    Dankjewel Margo en Els!
  10. Els:
    10 april 2014
    Hoi Merijn,
    Ik begrijp van Rick dat je nu snel naar huis komt. Ik wens je een goede terugreis en wellicht tot ziens binnenkort?
    Groetjes (natuurlijk ook van Piet, John en Rick),
    Els